Konference o personální práci v knihovnách
Položili jste si někdy otázku, co je v knihovnách nejdůležitější? Knihy, přívětivé prostory, nebo ochotný a erudovaný personál? Na tuto otázku Vám během konference neodpovíme. Přesto asi nikdo nepochybuje, že příjemní a motivovaní zaměstnanci jsou stěžejní součástí úspěšné knihovny. V prvním dnu konference se budeme zabývat motivací zaměstnanců z různých úhlů pohledu a cestou k jejímu dosažení. Druhý den věnujeme některým právním otázkám, které provázejí manažera knihovny a jeho práci.
Kdy: |
15. – 16. 5. 2018
|
Kde: |
Studijní a vědecká knihovna v Hradci Králové, konferenční sál v 5. NP |
Stručný program: |
Klikněte zde |
Podrobný program: |
Ke stažení zde |
Vložné: |
Klikněte zde |
Workshop: |
Klikněte zde - OBSAZEN |
Informace pro
účastníky a přihlášky: |
Klikněte zde |
Kontaktní osoba: |
Bohdana Hladíková
bohdana.hladikova@svkhk.cz
tel.: +420 494 946 224 |
Stručný program konference:
Programem provází Mgr. Zlata Houšková
Úterý 15. 5. 2018 – manažerské aspekty personální práce v knihovnách
10:30 – 11:00
|
Registrace účastníků
|
11:00 – 11:10
|
Zahájení konference, úvodní slovo
|
11:10 – 12:20
|
Motivace jednotlivců se mění, Mgr. Radoslava Podaná
|
12:25 – 12:40
|
Hodnocení kvality pracovního života v UK ZČU v Plzni, PhDr. Miloslava Faitová
|
12:40 – 13:00
|
"Stát se knihovníkem, znamená stát se celoživotním studentem." Profesní vzdělávání - motivace nebo zátěž?, Ing. Libuše Nivnická
|
13:00 – 13:55
|
Přestávka na oběd
|
13:55 – 14:00
|
Zahájení odpoledního bloku konference
|
14:00 – 15:10
|
Hodnocení zaměstnanců v podmínkách knihoven, PhDr. Zdeňka Brázdová
|
15:10 – 15:25
|
Hodnocení zaměstnanců v praxi MKP, Alexandra Laubová
|
15:25 – 15:45
|
Přestávka na kávu
|
15:45 – 16:15
|
Motivace zaměstnanců – ukázky z praxe, Mgr. Věra Saxlová, MBA
|
16:20 – 16:40
|
Průzkum věkové, vzdělanostní a mzdové struktury pracovníků knihoven ČR 2017,
PhDr. Vít Richter
|
16:40 – 16:45
|
Závěr prvního dne konference
|
16:45 – 19:00
|
·Neformální diskuse v konferenčních prostorách
·Prohlídka Studijní a vědecké knihovny v Hradci Králové
·Exkurze na Bílou věž (počet účastníků je omezen)
·Workshop k psychohygieně manažera (počet účastníků je omezen)
(podle výběru)
|
Středa 16. 5. 2018 – právní aspekty personální práce v knihovnách
8:00 – 8:30
|
Registrace účastníků
|
8:30 – 8:35
|
Zahájení druhého dne konference
|
8:35 – 9:50
|
Základy pracovně-právní legislativy ve světle aktuální judikatury Nejvyššího soudu České republiky, JUDr. Mgr. Jaromír Petera
|
9:50 – 10:15
|
Přestávka na kávu
|
10:15 – 10:35
|
Zásady ochrany osobních údajů v knihovnách s ohledem na osobní údaje zaměstnanců, JUDr. Tereza Danielisová
|
10:35 – 11:45
|
Tvorba vnitřních směrnic a předpisů, JUDr. Soňa Dresslerová
|
11:45 – 12:25
|
Přestávka na oběd
|
12:25 – 12:30
|
Zahájení odpoledního bloku konference
|
12:30 – 13:45
|
Prohlubování a zvyšování kvalifikace – kvalifikační dohoda, JUDr. Jan Horecký
|
13:45 – 14:00
|
Závěr konference – diskuse, evaluace, poděkování
|
14:00 – 15:00
|
·Neformální diskuse v konferenčních prostorách
·Prohlídka Studijní a vědecké knihovny v Hradci Králové
(podle výběru)
|
Změna programu vyhrazena.
Informace pro účastníky:
Přihlášky:
Přihlašovací formulář naleznete zde.
Přihlášky přijímáme do naplnění kapacity akce, nejpozději však do 30. 4. 2018. Přihláška je závazná, její přijetí Vám během několika dnů bude potrvrzeno e-mailem.
Do 23. 4. 2018 lze přihlášku bezplatně stornovat. Po tomto datu Vám bude naúčtováno vložné v plné výši.
S úhradou vyčkejte na zálohovou fakturu, která Vám bude zaslána e-mailem. Konečnou fakturu obdržíte při prezenci.
Vložné:
1. den konference 500,- Kč.
2. den konference 500,- Kč.
Workshop v prvním dnu konference 100,- Kč. - OBSAZEN
Místo konání:
Studijní a vědecká knihovna v Hradci Králové, Hradecká 1250, 500 03 Hradec Králové, konferenční sál v 5. NP.
Mapa zde.
Další informace:
Parkování:
Parkovat je možné na parkovišti knihovny. Na venkovním parkovišti je možno ponechat auto i přes noc. Parkoviště je nehlídané. Vjezd na parkoviště bude umožněn pouze v provozní době knihovny. Svůj zájem parkovat prosím označte v přihlašovacím formuláři.
Příjezd hromadnou dopravou:
Pro přepravu z autobusového terminálu nebo hlavního nádraží můžete využít trolejbus č. 2 nebo autobus č. 16 - zastávka Zimní stadion. Pěšky pokračujte přes most ve směru jízdy (cca 1 minuta). Knihovna je výrazná betonová stavba s kulatými okny.
Vstup do budovy:
Ve středu bude vstup hlavním vchodem umožněn po dobu registrace účastníků (7:30 - 8:30). V době mezi 8:30 h a 11:00 h bude vchod uzavřen a účastníci konference pro vstup využijí služební vchod ze zadní strany budovy. Navigace na služební vchod bude zajištěna prostřednictvím šipek.
Šatna:
Pro uložení svršků je možné využít šatní skříňky v přízemí vpravo (záloha 20,- Kč) nebo nehlídanou učebnu v 5. nadzemním podlaží - vedle konferenčního sálu.
Ubytování:
Ubytování nezajišťujeme. Seznam vybraných ubytovacích zařízení naleznete
zde.
Stravování:
Během akce bude podáváno drobné občerstvení.
Pro oběd můžete využít některou z okolních restaurací a jídelen:
Kavárna CrossCafe
Restaurace Ferdinanda
Restaurace Kobyla
Restaurace U Lva
Školní jídelna Hradecká (omezený počet jídel)
Řada dalších restaurací se nachází v oblasti
Velkého náměstí a přilehlých ulic.
Doprovodné akce:
Workshop Psychohygiena v manažerské profesi - OBSAZEN, JIŽ SE NELZE PŘIHLÁSIT.
- analýza psychosomatických potíží
- syndrom vyčerpání a jeho prevence
- copingové strategie při zvládání příznaků stresu
- rozpoznávání stresových symptomů v komunikaci s podřízenými
Workshop povede PhDr. Věra Strnadová, Ph.D., Univerzita Hradec Králové.
Vložné 100,- Kč.
Počet účastníků je omezen. Příhlašujte se ve formuláři. Přednost dostanou dříve přihlášení zájemci.
Město z výšky - exkurze na Bílou věž
Společná návštěva dominanty města po skončení prvního konferenčního dne. Odchod z knihovny je organizován hromadně. Počet účastníků je omezen, vstupné si hradí každý sám. K exkurzi se registrujte v přihlašovacím formuláři.
Prohlídka Studijní a vědecké knihovny v Hradci Králové
Prohlídku knihovny je možno absolvovat po skončení obou konferenčních dnů. Přihlásit se opět můžete ve formuláři.
Upozornění: Na konferenci budeme pořizovat fotografie pro dokumentační a reportážní účely. Pokud s fotografováním nesouhlasíte, kontaktujte organizátora.
Akce se koná pod záštitou: